Едва ли има първокласник, който да не очаква с нетърпение първия учебен ден. Всичко е ново и интересно. Отвсякъде извират нови ярки, цветни и разнообразни впечатления, които децата охотно поглъщат.
Всичко наоколо е прекрасно, но замисляли ли сте се за опасностите, които дебнат децата в и около училище. Някои от тях можем да видим, пипнем ... т.е. със сигурност сме ги забелязали и можем да им противодействаме в различна степен. Всеки от нас би ги степенувал по свой си начин. Да видим кои са те ...
Първото, с което се сблъскват децата ни на път за училище са прелитащите с бясна скорост коли. Да се чуди човек как се променят себеподобните му в момента, в който се качат на кола! Особено ако тази кола е от някакъв по-лъскав, респ. по-скъп модел. Преобладаваща част от шофьорите не намаляват скорост дори по вътрешните квартални улички, където трябва да се движат в най-лошия случай с 40 км/ч.
Второто са многобройните антисоциални субекти, които кръстосват града ден и нощ. Някои от тях можете да видите в самото училище, тъй като също са “ученици” в съответното образователно заведение. С наличието на такива “ученици” често са свързани и съпътстващите ги “аксесоари” от рода на ножове и др. вид хладно оръжие. Тях може да определим като третата опасност, която дебне децата ни независимо дали са в училището или извън него. Често неразделна част от “коктейла”, който описах е и четвъртата съставка – наркотиците.
Всеки от нас би изброил още много опасности дебнещи децата ни, най-вече когато са извън дома. Фактори, на които всеки родител противодейства според индивидуалните си възможности. Едни се справят по-добре, други – не чак толкова.
Има обаче опасности, на които повечето хора не обръщат достатъчно /да не кажа никакво/ внимание, по простата причина, че не могат да се видят, чуят, пипнат, помиришат, вкусят. Това са 3-те основни вида патогенни влияния, чието съществуване обикновено не отчитаме. Първото от тях е най-древното, наречено геопатогенно излъчване. С неутрализирането (казвам неутрализиране, защото няма как да бъде премахнато, тъй като е част от мястото, което обитаваме) му се борят още от древни времена най-вече източните философии и практики. Друг вид патогенно влияние, съществуващо както от древни времена, така и в наши дни е социопатогенното излъчване. Някога, по време на Светата Инквизиция са изгаряли на клада набедените за носители на по-различно от това на масите излъчване. Кои са патогенните елементи в посочения пример е въпрос на гледна точка и оставям на вас да определите това. Помислете си сериозно обаче за аналогични носители на социопатогенно излъчване, с които детето ви може да се сблъска в училище или извън него. Недоволен от заплатата си преподавател или надрусан съученик, или по-лошо ... утвърден съученик-наркоман, останал без дневната доза и способен на всичко? Вариантите са много. Нека тях да поставим на второ място.
Друг вид опасно излъчване, зародило се напоследък, особено откакто човекът започна да се заобикаля с всевъзможни технологични играчки, които улесняват живота, а освен това го издигат в очите на заобикалящите го, е технопатогенното излъчване. Нека го определим като третата по ред (но не на последно място) невидима опасност, която дебне всички ни.
Да, но ние, родителите сме зрели хора, които могат да преценят аргументите “ЗА” и “ПРОТИВ” технологичните улеснения. Съмнявам се обаче, че децата ни си дават сметка за това. Особено горките първолачета, които тутакси “обзавеждаме” с мобилни телефони, за да сме спокойни ние, родителите. Предполагам, че част от вас са гледали един репортаж по Нова ТВ, в който бе нагледно демонстрирано как може да се опече яйце между два работещи GSM-a. Ако не са го гледали, поне са чули за това. В резултат на подобни аматьорски експерименти, напоследък много престижни лаборатории фокусираха вниманието си върху тези вредни влияния. Неотдавна в Австрийския парламент дори бе внесен законопроект, който забранява продажбата на мобилни телефони без съпътстващи ги аксесоари, обезвреждащи вредното им излъчване. На технопатогенните излъчвания за наш късмет можем да противодействаме най-лесно, тъй като последните няколко години в България вече има фирми, предлагащи различни модели обезопасяващи устройства с различна степен на обезвреждане. След като хвърляме толкова средства за “оборудване” на децата си още от първи клас, мисля че добре би било да похарчим още малко, за да сме спокойни, че няма още от ранна детска възраст да им заложим на клетъчно ниво предпоставки за заболявания, предизвикани от всевъзможните технологични играчки, бълващи вредни вълни.
В подкрепа на всичко описано до тук искам да ви покажа как изглежда полето на човека в няколко отделни случая, а именно:
1. когато е относително здрав и възможно най-далеч от информационно-енергийни патогенни влияния;
2. когато е подложен на всевъзможни патогенни излъчвания, вкл. и при разговор с GSM и
3. когато ползва защитно устройство за мобилния си телефон, както и за други технологични играчки за малки и големи.
Крайните изводи всеки може да направи сам за себе си. На всеки един от вас оставям да реши дали ще остави детето си в безбрежния океан от опасности, с които съвременната цивилизация ни засипва, или ще постъпи интелигентно, като отчете наличието на “коктейла” от опасности и ще вземе адекватни мерки да защити семейството си.
Не само според мен, голям процент от стерилитета напоследък се дължи на общуването с технологиите.
Ето и един линк, който има отношение и към учениците ...
http://www.bgfactor.org/index_.php?cm=10&id=20973
25.04.2010 11:13
Повече инфо тук: http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2932051